Oldalak

szerda, május 27, 2009

Superbrands a kombinátnak

Minden nehézség ellenére rangos elismerést nyert el a Gyulai Húskombinát. A cég Gyulai és Csabai kolbásza Magyarország legkiválóbb márkái közé került, melyek népszerűsítését egy új mozgalom segíti.

Alig van olyan ember az országban, aki ne hallott volna arról, hogy nehéz helyzetben van a Gyulai Húskombinát. Az ágazatot sújtó, egyes becslések szerint idén 15 százalékosra is tehető visszaesés nem kerülte el a nagy hagyományokkal bíró céget sem, amit komoly médiaérdeklődés kísért. A likviditási gondok mellett azonban jó hírről is be tudunk számolni. A vállalat édes paprikával készült páros kolbászát, a Gyulait és a csípős Csabait beválasztották Magyarország legkiválóbb márkái közé. A Superbrands díj azon márkák előtt tiszteleg, melyek kiemelkedő sikereket értek el, illetve e kivételes eredmények fenntartását biztosítják. A marketingszakma, a média és a tudományos élet vezető képviselőiből álló szakértők ennek az adatbázisnak a szűkített és frissített változatából választották ki a 2009-es év hazai superbrandsjeit. - A bizottság elé kerülő lista a Dun & Bradstreet által nyilvántartott mintegy 500 ezer, működő vállalkozás szűrésével és a legnagyobb hazai szakmai szervezetek, illetve kamarák ajánlásainak figyelembevételével jött létre. A szakértői bizottság tagjai pontozással, egyenként értékelik a márkákat, ennek a pontozásnak az eredménye a Magyarország legkiválóbb márkáit tartalmazó végleges lista, amelynek mostantól tagja a 140 éves gyulai húsipari cég két márkaterméke, a Gyulai és a Csabai kolbász. Az édes paprikával készült páros kolbász, vagyis a Gyulai már 140 éves múltra tekint vissza. Érdekesség, hogy ipari méretekben először a Csabait is a húskombinát kezdte gyártani, ennek immár negyven éve - mondta Ruck János, a húskombinát vezérigazgatója. A nemes hagyományok megőrzése érdekében egy új kezdeményezés megindítását jelentette be lapunknak dr. Görgényi Ernő fideszes képviselő. - "Szeretem a Gyulait / Egy szelet Magyarország" címmel mozgalmat indítunk. A cél az, hogy vásároljunk minél több hazai terméket, jelen esetben Gyulait, mert az is sokat segít a cégnek, mutatja az emberek elkötelezettségét - mondta Görgényi Ernő. A képviselő beszámolt arról is, hogy tegnap bejárást tartottak a húskombinát által a városnak az iparűzési adó egy része fejében felajánlott ingatlanon. - Vágóhídként ez az épület már nem használható, ám kisüzemi keretek között alkalmas lehet húsfeldolgozásra. A bejáráson részt vett egy lehetséges befektető képviselője, akinek felkeltette a figyelmét az ingatlan. Így az is elképzelhető, hogy ők veszik meg a Kétegyházi úti épületet, de az sem kizárt, hogy a város, és akkor bérbe adja az érintettnek - tájékoztatott Görgényi Ernő. A húskombinát ügyével két minisztérium is foglalkozik, egyelőre sem a munkaügyi, sem a gazdasági tárca nem hozott döntést a munkahelymegtartó támogatás, valamint a forgóeszközhitel ügyében. Csak hazai sertés húsából készül a két kolbász A Gyulai Húskombinát Superbrands sikerének értékét az is növeli, hogy két évtized alatt Magyarországon a korábbi tizenegymilliós sertésállomány napjainkra mintegy hárommilliósra esett vissza. Így alapvetően a húskombinát is behozatalra szorul. Ruck János vezérigazgató elmondta, a Gyulai és a Csabai kolbásznál a brüsszeli előírások szerint csak hazai sertés húsát dolgozzák fel.

forrás: bmhirlap.hu

Nincsenek megjegyzések: