Oldalak

vasárnap, január 30, 2011

Amikor a hazai terméket az importtal szemben egy importfilmmel próbáljuk megvédeni, avagy kinek a paradicsoma utazik többet?

Nagyon megörültem, amikor ma megláttam az Origón a Videa kínálatában egy magyar kisfilmet, ami ráirányítja a figyelmet a hazai termékek fogyasztására (a jobb beilleszthetőség kedvéért megkerestem a youtube-on is):
Nagyon tetszett a frissessége, az ötletei, a megjelenítésmódja, de ahogy egyre többet láttam belőle, úgy kezdett elhatalmasodni rajtam az érzés, hogy én ezt már láttam jóval régebben, igaz nem hazai termékekkel, hanem kanadaival, de a lényege, az ötlet, a képi megoldások, a példák ugyan azok.
A magyar kisfilmet 2011. január 28-án töltötték fel, míg a kanadait 2009. június 3-án.
A kanadait a Hellmann's.ca szponzorálta/fizette/készíttette (?).
Remélem a kisfilm hazai "ötletemberei" nem kaptak túl sok pénzt ezért az "eredeti" ötletért, és hogy kifizették a kanadaiaknak a jogdíjat, mert máskülönben könnyen a plágium vádja érheti őket. Persze lehet, hogy ezt is a Hellmann's vagy az Unilever (a márkabirtokos) fizette?

Annyira kár, hogy még a hazai piacvédelmünket is import reklámfilmmel próbáljuk megtámogatni. Már ennyire rossz a helyzet?

Nincsenek megjegyzések: