Oldalak

vasárnap, május 06, 2007

Sötét felhők a magyarországi húsipari vállalatok feje felett

Körülbelül minden harmadik magyar húsipari vállalat el fog tűnni a következő években.
Ezt a jóslatot fogalmazta meg számos piaci szakember, arra alapozva véleményét, hogy a piac teljesen telített. Azt állítják, hogy valószínűleg az évek során három-öt nagy feldolgozó vállalatnak marad hely. A többi vállalatnak a kisebb piaci résekre kell fókuszálnia.

forrás: pigprogress.net

Vajon ezt a hazai, kisebb vágóhidak tulajdonosai is tudják? Nem hiszem, ma még legtöbben ugyan azon a piacon versengenek egymással és egyetlen piaci verseny tényezőt ismernek, az árat. Bár abban mindenki egyet ért, hogy ezzel tulajdonképpen csak azt érik el, hogy saját maguk teszik tönkre a piacukat, de mégsem tudnak ebből a gondolkozásból kiszabadulni. Pedig milyen jó is lenne, ha pl. lenne vágóhíd, aki bio sertést vágna, vagy aki egy adott kisváros piacára szállítaná a település melletti sertéstelepen előállított disznót, vagy megcélozná a gyermekétkeztetést valami táplálkozástanilag értékesebb disznóval (pl. magasabb omega-3 zsírsav tartalom), vagy a szállodaipart extra nagy karajátmérővel, vagy… Természetesen, akkor meg tudná mondani a beszállító sertéstenyésztőknek pontosan, hogy mire van szüksége. Két ilyen kivételt tudok, ami valami mást kínál. Az egyik a gyulai mangalica termékek, a másik a TESCO zsírszegény sertéshús termékei. Ezek a kivételek, de a többség úgy gondolkodik, hogy ma te vágtál alám a piacon egy árcsökkentéssel holnap én fogok neked kellemetlenséget okozni. Talán egyszer majd ez is megváltozik...

Nincsenek megjegyzések: