Oldalak

csütörtök, február 26, 2009

Pápai Hús - Megkezdődött a fejlődés

Pápa - A hazai piacon nem vesztettek pozíciót, külföldön viszont erősítették jelenlétüket. A Pápai Hús 1913 Kft. számára jól indult az év, pedig új szereplőként, igaz, a régi bázison léptek piacra.

Lapunkban már többször beszámoltunk arról, hogy a Pápai Hús 1913. Kft. idén január 1-jétől átvette a felszámolás alatt álló Pápai Hús Zrt.-t. A vételhez (is) igényelt 5,5 milliárd forintos hitelt az MFB február közepén folyósította.

Az új cég ekkor került birtokon belül, igaz, visszamenőleges hatállyal.Az eltelt időszakban a forráshiány ellenére működtetniük kellett az 1120 embert foglalkoztató gyárat, ami nem kis erőfeszítésükbe került.

Szerencséjükre a hazai piacon januárban - a gazdasági válság ellenére - nem tapasztaltak forgalomcsökkenést.

Ennek is köszönhetően dolgozóik időben megkapták a járandóságukat, az alapanyagokat finanszírozni tudták, sőt előkészületeket tettek a várhatóan megnövekedő húsvéti ellátás biztosítása érdekében is, tudtuk meg Politzer József ügyvezető igazgatótól és Kiss Zoltánné gazdasági vezetőtől.

A cég vezetői elmondták, ebben az évben 320 ezer sertés feldolgozását tervezik, termékeik, húsféleségeik elhelyezése biztosítottnak tűnik. A multinacionális láncokkal megkötött szerződéseik értelmében folyamatos a beszállítás.

Kiemelt feladatnak tekintik a saját bolthálózatuk fejlesztését. Minden jelentősebb dunántúli városban ott akarnak lenni, az idegenforgalmi szezon kezdetére pedig egy balatoni elosztóbázissal kívánnak eleget tenni a mutatkozó igényeknek.

Feltett szándékuk a régi pápai ízek és technológiák visszahozása. Elkezdték feldolgozni a hozzájuk került régi receptúrákat, melyeket a saját, több évtizedes tapasztalataik alapján felújítanak.

A pápai húsvéti sonkákat is a hagyományos, sózott technológiával készítik. Jelenleg nincs is kötésük gyorspácolt sonkára. A felszámolási eljárás alatt két új termékcsaládot dobott piacra a társaság.

A Pápai Hús 1913 Kft.-nél jelenleg szintén két új termék bevezetésén dolgoznak, egyik az olcsó, a másik a prémium kategóriába tartozik. Az üzemben és a bemutatókon már a kóstoltatások folynak, a visszajelzéseket pedig értékelik.

A termékpaletta frissítése szintén napirenden van. Azt az árut, aminek a gyártása nem éri el a gazdaságossági küszöböt, leveszik a palettájukról. Az év indítása után arra is készülnek, hogy megváltoztassák, felfrissítsék az arculatot.

Az új cég termékei egyedi és pápai logót kapnak. Ezzel húsvét után szeretnének berobbanni.

szerző: Tremmer Tamás

forrás: naplo-online.hu

Nincsenek megjegyzések: